Jem Zdrowo

W TYM DZIALE prezentuję niektóre z moich oryginalnych – czasem nawet bardzo 🙂 – przepisów na zdrowe dania obiadowe, śniadaniowe i desery.

Przeszłam w swoim życiu przez wiele dietetycznych ścieżek – zawsze w poszukiwaniu zdrowia.

Byłam na diecie niskokalorycznej, byłam na diecie wege, byłam na diecie wegańskiej, nawet zahaczyłam o wegański witarianizm.
Byłam też jakiś czas na diecie Paleo – ale dość szybko weszłam w jedzenie nabiału. Ostatnio spożywam także niektóry produkty zbożowe, głównie żyto, owies,orkisz, samopszę czy płaskurkę (stare odmiany zbóż).

Moja dieta aktualnie jest urozmaicona i spożywam praktycznie wszystko co zechcę, bez uszczerbku dla zdrowia i samopoczucia. Pomimo, że kiedyś myślałam, że mam nietolerancję nabiału, glutenu…
Jem dość instynktownie i intuicyjnie, choć mój jadłospis jest też trochę przemyślany. Staram się jeść regularnie 4 posiłki dziennie, nie podjadać pomiędzy posiłkami, a moje potrawy są nisko przetworzone i naturalne.
W okresie gdy nie trenuję i mało się ruszam, kontroluję dzienny bilans kalorii, gdyż mam tendencję do odkładania zapasów – zwłaszcza wtedy gdy mniej się ruszam, a dużo jem 🙂 Dlatego jak potrzebuję, korzystam z wyliczeń kalorycznych.
Piję około 2,5 litra płynów dziennie, latem – więcej. W tym limicie mieszczą się i zupy i herbata (którą uwielbiam) oraz woda.

Ostatnio nie publikuję przepisów na dania – kiedyś robiłam to częściej, dlatego znajdziecie na Blogu wiele potraw w stylu paleo, raw-paleo czy neo-paleo. W czasie kiedy testowałam te diety, publikowałam na Blogu więcej w dziale kulinarnym 🙂
Dlatego jeśli poszukujesz inspiracji do przyrządzania posiłków w tym stylu – zachęcam do zajrzenia na stronę z przepisami albo do użycia wyszukiwarki na Blogu.

Lubię eksperymentować w kuchni, ale lubię też sięgać do tradycji.

Priorytetem w diecie dla mnie jest:

  • NATURALNOŚĆ (produkty bez dodatku chemii, najlepiej pochodzące z naturalnych upraw i hodowli)
  • NISKIE PRZETWORZENIE 
  • OBSERWOWANIE REAKCJI CIAŁA (intuicyjne i instynktowne jedzenie, reagowanie na sygnały jakie daje ciało i uwzględnianie tego w komponowaniu diety)

Miłych poszukiwań i smacznego! 🙂

 

 

 

Śledź NATULE w social media: